Kişinin yaneşeliığı sosyete ortamında değeri olan , kudret, ekonomi ve başka davranış biçimlerini vüruttirdiği süreçlerin tümüdür.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara nazaran insanoğluın davranışlarında belirli vürutmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim; ferdin davranışlarındaki evetşantısı yoluyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğfiilme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü üzere eğitimin bir çok tanılamamı konstrüksiyonlabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanılamam:
“Bireyin davranışında, kendi evetşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin lakinçlarına münasip ) bileğfiilme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu tanıma nazaran;
· Eğitim bir süreçtir.
· Eğitim sürecinde, ferdin davranışlarının istenilen yönde bileğfiiltirilmesi lakinçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğfiilme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde ferdin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç asıl öğesi vardır.
1. Yalnızç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim lakinçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı eksiksiz kültürler sinein özdeşdır. Yalnızçların içinde ne olduğu ve öğrenme sinein kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre nazaran bileğfiilebilir, fakat sürecin doğbeyı bileğfiilmez.
Eğitim kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca birfena filozof ve terbiyeci, eğitimin ne olduğuna dair farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin akseptans edilen ölçünlü tanılamamı şudur: Eğitim, ferdin davranışlarında kendi evetşantıları yoluyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğfiilikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın ortamında eğitime dair bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları yoluyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğfiilikliği” ve “müddetç” üzere kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.
Eğitim, adam sinein yaşam boyu devam eden bir süreçtir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere münasip olabileceği üzere istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim sürecinin fiilletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği üzere vürutigüzel bile olabilir. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal terbiye, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal terbiye denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, terbiye merkezleri üzere mekânlarda verilen terbiye formal; ferdin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan terbiye ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki terbiye yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye yapmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda evet da kurumlarda belirli bir maksat ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci idari bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal terbiye ise kendi kendine vüruten hesapsız ve programsız yapılan eğitimdir ki can bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir yöntem olarak ele kızılındığında ise terbiye sisteminin üç asıl ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Pınar; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, donanım, maliyet, personel üzere fiziksel unsurlardır. Müddetç; mektep ortamında meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, izin, sınav geriları üzere istenilen davranış bileğfiiliklikleridir.