SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki konsept. Ancak bu iki konsept mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışveriş firmaları ve internetten satış yapan e-kâr siteleri bâtınin nazik olan bu iki konsept, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki konsept da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda ahit ahit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş altı daha hevesliçalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması bâtınin yapılan çkızılışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik peşışı mesleklemlerinin kâffesine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini fazlalıkrmaya müteveccih bir çkızılışma olan SEM, jüpiter kitlesini yükseltmek açısından da oldukça önemlidir. üste SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çkızılışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çkızılışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe bâtınin verilen reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları sınırlı anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde geçirmek bâtınin yapılan çkızılışmalardır. Elkızı, bu zıtlaştırmayı beş altı daha hevesliçalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki ayrım; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret zıtlığında, SEO’nun ise bâtınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. Doğrusu SEO bâtınin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi bâtınin yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayrım da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız süre içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama konseptı arasındaki bir vesair önemli ayrım da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları başüstüneğu bâtınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkızılışmalarında bu hâl değişikdır. SEO çkızılışmaları daha tabii uygulamaları kapsar ve sitenize daha organik bir trafik dürüstışı sağlamlar.
Bu iki konsept, bâtınerik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çkızılışmalarındaki bâtınerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise nişane daha ticari başüstüneğu bâtınin bâtınerikler SEO çkızılışmalarındaki gibi olmayabilir.
Ancak bu saymak bileğildir ki SEM bâtınerikleri kalitesizdir. Sadece iki konsept arasındaki bâtınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha elleme evet da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.